دستگاه رادیوگرافی

ساخت وبلاگ

رادیوگرافی دندانپزشکی لزوم داشتن مجوز سازمان انرژی اتمی در زمان خرید

بدن انسان دنیای از ناشناخته هاست که با چشم انسانی قابل دیدن نیست و نیاز به تجهیزات با تکنولوژس هوش مصنوعی دارد. دستگاه رادیوگرافی   یکی از این تجهیزات است که در بیمارستانها و مراکز عکسبرداری از ان استفاده می شود .این دستگاه برای عکسبردار یاز تمام قسمت های بدن مورد استفاده قرار می گیرد. دهان ودندان هم قسمتی از بدن است که ناشناخته های بسیاری دارد. این دنیای ناشناخته با این تجهیزات تصویربرداری قابل مشاهده خواهد شد و این دنیای ناشناخته برای دندانپزشکان روشن خواهد شد.

رادیوگرافی در دو مدل در مراکز درمانی و تصویربرداری مورد استفاده قرار می گیرد یکی مدل استاده است که برای عکسبرداری از دندان مورد استفاده قرار می گیرد و مدل خوابیده ان برای عکسبرداری از سایر قسمت های بدن .دو مدل از این دستگاه در بازار تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی وجود دارد یکی مدل دیجیتال ودیگری مبتنی بر فیلم است که مدل دیجیتال ان برتری دارد. از مزایای مدل های دیجیتال کاهش پیدا کردن فضای ذخیره سازی و پردازش پیشرفته اشاره نمود.

دستگاه رادیوگرافی  مدل دیجیتال سرعت بسیار بالاتری  نسبت به مدل های معمول دارند و این سرعت 3 تا 4 برابر بیشتر است و زمان بسیار کمی برای عکس گرفتن  خواهیم داشت.  در واقع سازندگان مدل های به روزتر تجهیزات فاکتور کاهش زمان را جزو اولویت های خود قرار داده اند .این بالا رفتن سرعت موب کاهش دقت نمی شود و برعکس تجهیزات دیجیتال دقت بسیار بالاتری هم دارند.

از نظر قیمت طبیعا مدل های جدید دیجیتال گرانتر از مدل های معمولی هستند ولی عدم نیاز به فیلم اشعه ایکس و پردازش ان منجر به کاهش هزینه در زمان مصرف خواهد شد و جبران این اختلاف هزینه را می کند. از طرفی دیگر در مدلهای قدیمی کارمندان باید تصاویر را در بایگانی ذخیره می کردند تا اگر بعدها به ان نیاز پیدا می شد مجدد به کار گرفته شود ولی در مدل های جدید این کار به صورت خودکار انجام میشود و اطلاعات برروی حافظه ذخیره می شوند و کارمندان از انجام این کار اضافه خود داری می کنند.

دستگاه رادیوگرافی  با تکنولوژی مهم و پرکاربرد اشعه ایکس کار می کندو زمان یکه اسم از اشعه ایکس می اید بسیار از افراد ترس از در معرض قرار گرفتن ان دارند. باید خاطر نشان نمود که این اشعه به میزانی که توسط این دستگاه ها تابانده می شود برای بدن هیچ ضرری ندارد. حتی زنان باردار نیز با صلاح دید پزشک می توانند در معرض این اشعه قرار گیرند و اگر نیاز به عکسبرداری دارند این کار را انجام دهند. در واقع قدرت اشعه به میزانی نیست که از بافت های بدن عبور کند.

برای اطلاع از قیمت به روز و مدل های مختلف این دستگاه میتوان به سایت های فروش تخصصی تجهیزات مراجعه کنید. در این سایت ها می توان اطلاعات فنی را به خوبی مطالعه نمودید و اگاهی لازم را در زمان خرید به دست اورد. در واقع مراکز درمانی برای خرید این دستگاه باید از سازمان انرژی هسته ای مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر این صورت امکان خرید برای انها وجود ندارد.

علت داشتن این مجوز نیز کاربرد اشعه ایکس در  دستگاه رادیوگرافی  است سازمان بهداشت و انرژی اتمی با دادن این مجوزها اطمینان پیدا می کنند که دستگاهی که خریدار یمی شود توسط مرکز مطمئن و تحت نظارت انهاست و کاربردی در زمینه درمان دارد و این باعث از بین رفتن هرگونه سوء استفاده در این زمینه خواهد شد. فلذا تمام تجهیزات این چنینی تحت نظارت سازمان انرژی اتمی وارد کشور می شوند و هر مرکز هم برای خرید باید از این سازمان مجوز دریافت کند. این روند نظم خاصی  را در واردات و فروش این محصولات مهم به وجود اورده است.

 

 

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی , دستگاه رادیوگرافی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 30 تير 1399 ساعت: 17:14

رادیوگرافی دندانپزشکی ابزاری برای نمایش مشکلات نادیده دهان ودندان

دستگاه رادیوگرافی  عمل تصویر برداری از دهان بیمار را برعهده دارد. بیمار در اولین مراجعه خود به دندانپزشک ملزم به تهیه این عکس از دندان های خود می باش. بعد از تهیه عکس تازه دندانپزشک قادر به ارائه تشخیص دقیق و درست برای درمان بیمار خواهد بود.امروزه دندانپزشکان این ریسک را نمی پذیرند که بدون گرفتن عکس داخل دهانی کاری بر روی بیمار انجام دهند و تقریبا همه دندانپزشکان گرفتن این عکس را برای بیمار الزامی می دانند.

این دستگاه در مراکز درمانی و بیمارستانها دردو مدل ایستاده و خوابیده وجود دارد. مدلی که برای عکسبرداری از دهان و دندان است ایستاده می باشد و برای عکسبرداری از قسمت های دیگر بدن مدلهای تختی می باشد که بیمار بر روی تخت دراز می کشد و دستگاه در بالای سر او عمل عکس برداری را انجام میدهد.این دستگاه در دو مدل دیجیتال و مبتنی بر فیلم وجود دارد که مدل دیجیتال ان بهتر است و مزایای زیادی دارد. از جمله مهمترین مزایای این دستگاه ه به کاهش فضای ذخیره ساز ، پردازش تصویر پیشرفته و امکان تشخیص خارج از مرکز. اشاره نمود.

تکنسین های متخصص در زمینه تعمییر دستگاه رادیوگرافی معتقدند که مدل دیجیتال این دستگاه سرعت 3 تا 4 برابر بیشتر از مدل های معمولی دارند و قادر به گرفتن عکس در کمترین زمان ممکن هستند. سازندگان مدل های دیجیتال بر این باورند که تجهیزات جدیدتر باید در حداقل زمان ممکن دقیق ترین عکس را تهیه نماید فلذا در مدل های جدید دستگاه های خود این مدت زمان را به حداقل می رسانند و دقت را به حداکثر میزان ممکن.

مدل های دیجیتال این دستگاه از نظر قیمتی گرانتر از مدل های معمولی است ولی از طرف دیگر این مدل های دیجیتال حذف شدن فیلم اشعه ایکس و پردازش فیلم این اختلاف هزینه را جبران می کند و در این موارد دستگاه های دیجیتال مقرون به صرفه تر هستند. سیستم های DR تمام تصاویر خود را مستقیما در حافظه های الکترونیکی ذخیره می کنند و دیگر نیازی به انجام عمل بایگانی توسط کارمندان مربوطه نیست و این کار از لیست کارهایشان حذف می شود و امکان انجام کار دیگری را برایشان فراهم میسازد.

عکسبردرای توسط دستگاه رادیوگرافی خیلی از مسائل را برای دندانپزشکان مشهود می سازد و امکان دیدن قسمت هایی از دهان را که با چشم قابل رویت نیست را فراهم می سازد. از این رو دندانپزشک اقدام به فعالیت های درمانی اگاهانه کرده و با اطلاع از وضعیت بیمار کار درمانی را انجام میدهد.

اساس کار این دستگاه مبتنی بر اشعه ایکس است ولی باید این نکته را بدانید که این میزان از اشعه هیچ اسیبی به بیمار نمی رساند و قدرت ان به قدری است که از بافت های بدن عبور نمی کند و فقط در حدی نفوذپذیری دارد که بتواند عکس را تهیه نماید. در رابطه با زنان باردار نیز استفاده از این دستگاه با تجویز پزشک مربوطه مشکلی اجاد نمی کند.فلذا استفاده از این دستگاه مشکلی را برای سلامت فرد به وجود نمی اورد.

دستگاه رادیوگرافی  در برندها ومدل های مختلفی در بازار تجهیزات به فروش می رسد و هر مرکزی با توجه به نیازی که دارد دستگاه مورد نظر خود را خریداری می کند .مراکزی که برای عکسبرداری از دندان ایندستگاه را می خواهند مدل ایستاده را تهیه می نمایند و بیمارستانها و سایر مراکز درمانی مدل تخت خوابی این دستگاه را تهیه می نمایند.برای کسب اطلاع راجع به برندهیا مختلف این دستگاه می توانید از طریق سایت های معتبر در این زمینه جستجو نمایید.

 

 

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی , دستگاه رادیوگرافی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 9 تير 1399 ساعت: 16:07